Op safari in de achtertuin

27 november 2012 - Durban, Zuid-Afrika

Vandaag hadden we vrij en het is hartstikke mooi weer. 30 Graden! Zon en blauwe lucht. Eerst natuurlijk uitgeslapen en lekker ontbeten en we hadden eigenlijk niet echt zin om iets te doen, dus besloten we in de middag naar 't Kenneth Stainbank Nature Reserve te gaan. Dat is 10 minuten lopen van waar we zitten. Toegang was 20 rand, ongeveer 2 euro en zonder al te veel verwachtingen liepen we rond. Er waren een paar wandelingen, maar die werden niet echt aangegeven dus nadat we eerst ergens in 't bos gezeten hadden, wat overigens ook al mooi was, zijn we maar de heuvel opgelopen in de hoop dat we de wandelingen daar konden vinden, na de moed bijna opgegeven hadden belandden we op een groot weiland waar Impala's, Zebra's en Bushbucks rondliepen!

Het was best raar om ze gewoon zo in het wild te zien rondlopen, omdat we ze normaal in de dierentuin zien haha. Toen liepen we een stukje verder naar een bankje in de schaduw en daar, eerst 10 meter van ons vandaan stond nog een groep Zebra's! Ze kwamen steeds dichterbij en uiteindelijk liepen ze langs op 2 meter afstand. Echt raar dat ze hier gewoon rondlopen, in de achtertuin bij wijze van spreken.

Verder gaan we nu lekker buiten eten en morgen weer aan het werk. Gister was er een pelikaan gebracht, maar die is helaas vannacht overleden. Ook een van de uilen is overleden en we hebben ook een kleine haas die waarschijnlijk dood gaat ... Het zieligste verhaal is nog wel het verhaal over de vervet monkey met een hersenschudding. Die zat twee weken in zijn kooitje met zijn hoofd naar beneden en zijn schoudrtjes hangend en hij viel continu in slaap terwijl hij in zijn voederbakje zat. Na 2 weken bleek dat hij permanent blnd was geworden en dat ze hem moesten inslapen, heel sneu.

Maar er is ook genoeg goed nieuws! We hebben 2 baby adelaars met wie het heel goed gaat, een te schattig wrattenzijntje van 3 weken oud, Wendy genaamd (foto's zullen volgen), een baby spookdiertje oooohoohhhhhhhhh, heel veel babyaapjes (en ik (nina) mocht gister eentje voeren met de fles!:):) ) en baby dassies. Die NOG 10x schattiger zijn dan de gewone dassies hahaha niet dat dat mogelijk is maaroke. GIster was ik ook op een dassie rescue, er was een gewonde dassie gevonden in de achtertuin van mensen achter een jacuzzi, maar het gaat heel goed met hem! Deze week hadden we ook eeen suupermooi Yellowbuildkyte binnengekregen, een baby, nog helemaal wit en pluizig, maar, heel zielig hij had vergroeide pootjes waardooor hij nooit zal kunnen lopen en moesten hem dus inslapen. We hebben nog steeds superveel vogels en ook 2 lori's die echt heel mooi zijn en met wie het heel goed gaat gelukkig!

De ganzen zijn ook heel populair, elke keer als we ze vrijlaten krijgen we weer tientallen families binnen, zo hebben we vorige maand 111 ganzen binnen gekregen!!! :) Vorige week zijn we ook op bezoek geweest bij de baby babay aapjes, het ene baby aapje op de foto is zo'n 3 dagen oud! En ik mocht haar zelfs 20 minuten ofzo vasthouden! het was gewoon een babymensje maar dan nog 10x kleiner.

Pixie, de baby duiker is nu verhuisd naar een heel groot verblijf samen met 2 oudere duikers, Blaze en Rose en een springbok genaamd Sage. Ze is helemaal gelukkig en springt in het rond :) Morgen ga ik helpen met het versieren van een kerstboom in het winkelcentrum, 8 goede doelen zijn uitgekozen om een boom te versieren en degene die het mooist is wint 1000 euro! Dat moet natuurlijk wel lukken!

De mensen zijn ook nog steeds super leuk! We hebben nu:

Emily, 17 jaar, Amerika
Rosemary, 21 jaar, Schotland
Elle, 19 jaar, Engeland
Emma, 18 jaar, Engeland
Sharon, 50 jaar?, Engeland
Roan, 23 jaar, Johannesburg

Het is heel gezellig en we koken elke avond met zijn allen, ik ben eigenlijk degene die altijd kookt omdat ik de enige ben die het echt leuk vind haha. We kijken ook vaak een film met zijn allen en doen spelletjes!

We hopen dat alles ook goed gaat met jullie dikke zoen, NIna en Bruno xxxxxxxxxxxxxxx