de eerste dagen

1 november 2012 - Durban, Zuid-Afrika

Hoi iedereen!

De reis begon natuurlijk allemaal met de vliegreis, vertrokken vanaf schiphol en uitgezwaaid door onze allerliefste vriendinnen floor en stijn en de familie natuurlijk waren we klaar voor safari! Na heeeeuul veel wachten wachten wachten en in rijen staan waren we in AFRIKA!!! En wat was het meteen al mooi, we werden opgehaald door de taxi die ons naar het centrum bracht en de natuur gewoon naast de stad was zo ongerept en prachtig! Toen kwamen we aan in het rehabilitatie centrum en ontmoetten al onze huisgenootjes, wat gezellig! Vooral britse meisjes waar we geweldig mee kunnen lachen en gossip girl kijken :) (aangezien we maar 1 tv zender hebben, besloten we te investeren in een paar series op de dvd)

Het weer valt trouwens een beetje tegen aangezien het helemaal niet warm is en het elke avond regent?!?! Maar naast dat begonnen we de 2e dag al meteen met werken, het werk bestaat vooral uit het voer snijden, heel veel soorten fruit. Veel dieren zijn vleeseters, dus we moeten lekker kippennekken hakken en chickens choppen die nog eigeel in hun buikje hebben omdat ze zo jong zijn.

Een grote bak voor de kleine bavianen, een kleinere bak voor de Vervet Monkeys (eentje zit alleen dus die krijgt een kleintje), een klein bordjes voor Pixie en Blaze, twee Blue Duikers. Verder zijn er in totaal misschien 11 Mangoesten, een aantal Dassie's héél véél Vogels.

Er zijn ook volwassen bavianen en een van de vrouwtjes had een baby gekregen, maar die was helaas doodgeboren, maar dat snapte ze niet dus ze heeft haar dode baby een paar dagen meegesleept. Een van de jongere bavianen had een rat gevangen en die sleepte ie ook met zich en waste 'm zorgvuldig.

Wat ik (nina) zelf het leukste vind aan het centrum is dat het heel erg gericht is op het helen van de dieren, dat betekent dus echt dat mensen iedere dag zieke/gewonde dieren binnenbrengen, vooral vogeltjes die tegen het raam zijn gevlogen etc etc. Het is verschrikkelijk dat zoveel vogels het helaas niet overleven, maar moeten worden ingeslapen. Als hun vleugel is gebroken, vooral de gwrichten kunnen ze nooit meer vliegen.  Het is dus ook heel belangrijk dat je tijdens het beter worden van de dieren ze niet laat wennen aan mensen, als dat gebeurt kun je ze niet meer terug in het wild plaatsen. Laatst hebben ze zelfs een dassie moeten laten inslapen omdat hij de mensen had ingeprent!

De meest voorkomende vogels zijn de Hadedas en vieze beesten dat het zijn! Alles zit onder de poep en ze poepen elkaar onder en wrijven de chop chickens in elkaars ogen enzo hahaha echt belachelijk. Vandaag moesten we ze dus gaan wassen wat ook nog een redelijke opgave was, maar het is ons gelukt!

We hopen dat we jullie een leuke update hebben gegeven en knuffels en kusjes voor iedereenxxxxxxxx

1. Maarten§:
    1 november 2012
    Hahahah heeeerlijk dat jullie nog leven, en super leuke foto's!

have fuuuun!
  2. Stijn:
    1 november 2012
    Haha een echt bruno-nina-verhaaltje, klinkt superleuk jongens! Have fun daar!!
    xxx
    ps. geweldige foto van nina hahahaha
  3. Coco deij Butelender:
    1 november 2012
    Turbo Nina op haar best hahaha

Viel Spaß! xoxoxoxoxoxoxoxoxo
  4. Inge van Stokkum:
    5 november 2012
    Hai lieverd,

Wat een mooi verhaal en wat een leuke foto's. Nina, je staat er mooi gekleurd op!!! Hele fijne tijd daar en hartelijke groeten aan Bruno en de anderen. Dikke zoen, mama
  5. Floor:
    5 november 2012
    aaaah dat klinkt super leuk!! Lekker fruit snijden haha :) nee grapje, ik ben jaloers! enn maak nog maar 10000 foto's van die aapjes op want ze zijn echt heeel schattig! xxxxx
  6. Papa:
    6 november 2012
    Te gek. Al die beesten. Dus da's un dassie. Heb je trouwens de dodo al gezien in de City Hall? Kusje, P.